
Predstavnici ODRAZ-a na godišnjoj konferenciji mreže POLIS
Ovogodišnja konferencija mreže POLIS održala se 29. i 30. studenoga u Leuvenu u Belgiji. Predstavnici ODRAZ-a sudjelovali su kao Tajništvo mreže CIVINET Slovenija-Hrvatska-JIE. Konferencija je okupila više od 900 sudionika, predstavnika Europske komisije, europskih regija, gradova, udruga, instituta, tvrtki i drugih organizacija koje se bave održivom mobilnošću.
Sudionici su mogli birati između mnogobrojnih sesija, panel rasprava i studijskih posjeta i saznati kako se gradovi i regije mogu razvijati održivo uz urbanu mobilnost. Neke od tema bile su održiva i uključiva mobilnost za sve, nova generacija SUMP-ova, suradnja na regionalnoj razini za održivu mobilnost te izazovi postizanja klimatske neutralnosti

Posljednja sesija prije završne panel rasprave donijela je zanimljiv osvrt na izazove postizanja misije EU-a za 100 klimatski neutralnih i pametnih gradova do 2030. godine. U panel raspravi sudjelovali su predstavnici Grada Ljubljane, Leuvena, Stockholma, Groningena i Bologne.
Glavni zaključci sesije su kako nacionalne vlade i regije moraju promptno djelovati zajedno, a istaknuta je i potreba podrške s razine EU-a u smislu financijskog plana. Neizostavno je uključiti privatni sektor, dok automobilska industrija treba biti svjesna da je javni interes iznad udovoljavanja pojedinim dionicima. Do 100 klimatski neutralnih gradova u EU-u ostalo je nešto više od 2200 dana.
Konferenciju je zaokružila panel rasprava o tome kako je moguće „dobiti izbore“ implementirajući mjere održive mobilnosti. Mnogi političari se boje da su planovi održive urbane mobilnosti i politički uspjeh nespojivi. Kako dekarbonizirati i rasteretiti gradove, a pritom osigurati drugi mandat nameće se kao često pitanje. Diljem Europe lokalni, nacionalni i međunarodni donositelji odluka dokazuju da se progresivna politika isplati. Zajednički čišći i aktivni oblici prijevoza polako preoblikuju gradove kako bi uključili i ranjive skupine, podržavajući pritom lokalna poduzeća i smanjujući emisije ugljikovog dioksida.
„Održiva urbana mobilnost jedini je način da se poveća kvaliteta života, smanje nesreće, poveća uključenost i da brzorastući gradovi budu i dalje pristupačni. Koji političar ovo ne bi želio? No, očito se pri ulaganju u održivu urbanu mobilnost samo progresivni političari usuđuju gledati na mjesto automobila u ovoj priči’, poručuje Filip Watteeuw, zamjenik gradonačelnika za promet grada Genta.
Konferencija je bila prilika za umrežavanje, prikupljanje novih ideja za promociju dobre prakse i unaprjeđenje održive mobilnosti. Bila je i prilika za druženje s ostalim europskim mrežama CIVINET te kolegama uključenih u projekt SPINE. Inspirativno je bilo čuti što sve gradovi rade za unaprjeđenje kvalitete života poboljšanjem uvjeta za održivo kretanje.
Više o konferenciji mreže POLIS pogledajte OVDJE.
Prezentacije sa svim temama konferencije možete pronaći OVDJE.