Budi i ti PrvaGeneracija 2019. – prijavi se!

02.04.2019 | ODRAZ-ove vijesti

Globalni ciljevi održivog razvoja (COR) i moj grad / škola – istraži, odaberi, smisli priču, sudjeluj u natječaju, osvoji nagradu. Jednostavno! Prijaviti se mogu učenici osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj u razdoblju od 3. travnja do 10. svibnja 2019.

#PrvaGeneracija ime je inicijative koju je 2016. pokrenula švedska vlada. Cilj inicijative je podići razinu svjesnosti među mladima i edukatorima o Globalnim ciljevima održivog razvoja koje su države članice UN-a usvojile 2015. godine. Inicijativu je već provelo petnaestak zemalja diljem svijeta i obuhvatila je nekoliko milijuna djece i mladih.

 

Ovo će biti treća godina da se projekt provodi u Hrvatskoj, a ovogodišnji partneri projekta su organizacije civilnog društva Terra Hub, WWF Adria i ODRAZ.

Prijaviti se mogu učenici osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj u razdoblju od 3. travnja do 10. svibnja 2019. putem e-mail adrese prvageneracija2019@gmail.com

Učenici imaju zadatak izraditi plakat dimenzija 700 x 700 mm koji se odnosi na jedan od 17 COR-a, a koji se izravno ili neizravno odnosi na klimu i klimatske promjene. Cilj plakata je senzibilizirati javnost za odabrani cilj i njegov utjecaj na klimatske promjene.

Natječajem se želi potaknuti rasprava o ciljevima i suradnja pri ostvarivanju ciljeva u našoj lokalnoj ili široj zajednici. Izložba će biti postavljena tijekom Europskog tjedna održivog razvoja, od 30. svibnja do 5. lipnja 2019. u Studentskom centru u Zagrebu.

Pet najboljih učeničkih plakata bit će dio završne izložbe Švedskog instituta, koja prikazuje ciljeve održivog razvoja i kako se Švedska nosi s njihovom provedbom.

Na dan otvorenja izložbe u Studentskom centru, održat će se panel rasprava u Stablu znanja Studentskog centra, u kojoj će sudjelovati predstavnici poslovnog, akademskog i civilnog sektora te mladi koji budu odabrani kao finalisti.

OPIS ZADATKA
Za sudjelovanje u projektu potrebno je izraditi plakat dimenzija 700 x 700 mm koji se odnosi na neki od 17 Ciljeva održivog razvoja, a koji se izravno ili neizravno odnosi na KLIMU odnosno na klimatske promjene i njihove učinke na ljude, gospodarstvo i prirodu u vašem/našem neposrednom okruženju (u vašem gradu, ulici, kvartu, školi, na igralištu…).

Natjecatelji sami odabiru kojim ciljem će se baviti, a važno je da temu cilja pokušaju što više prenijeti u lokalni kontekst odnosno pronaći ili predložiti kako bi se globalni cilj mogao primijeniti i provesti u lokalnom okruženju. Npr: COR u praksi/ oko mene/ u mom gradu/školi/trgovini/ulici/igralištu. Od natjecatelja tražimo da na plakatu prenesu svoju lokalnu priču na temu odabranog cilja.

Plakat može sadržavati bilo kakve elemente i može biti napravljen/izrađen/iscrtan bilo kojom tehnikom, a jedni uvjet je da se poštuju dimenzije i da plakat jasno komunicira odabrani cilj odnosno da svojim izgledom/porukom senzibilizira javnost za temu kojom se bavi. Ispričajte nam svoju priču!

Tko može sudjelovati

  • Svi učenici osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj mogu se prijaviti za sudjelovanje u projektu.
  • U jednom timu može sudjelovati najviše pet učenika/učenica.
  • Iz jedne škole u projektu može sudjelovati više timova.

Kako se prijaviti i rokovi
Učenici se prijavljuju od 3. travnja do 10. svibnja 2019., tako da na e-mail adresu prvageneracija2019@gmail.com pošalju svoje ime i prezime, razred i školu koju pohađaju, imena učenika koji sudjeluju u timu te odabrani cilj za koji će izraditi plakat.

Kao materijal za pripremu učenici će primiti brošuru o Ciljevima održivog razvoja koju je izradila udruga ODRAZ-Održivi razvoj zajednice.

Najkasnije do 10.svibnja učenici trebaju poslati fotografiju (dobre rezolucije) gotovog plakata uz kratki opis (max 400 riječi) na e-mail adresu prvageneracija2019@gmail.com.

Žiri sastavljen od predstavnika/ca organizatora će odabrati pet plakata, a pobjednici/pobjednički timovi bit će obaviješteni o izboru do 15. svibnja 2019.

Kriteriji za odabir najboljeg plakata:

  • Tema plakata je jasno povezana s odabranim ciljem održivog razvoja,
  • Jasna je poveznica, izravna ili neizravna, odabranog cilja i klimatskih promjena (pozitivnog ili negativnog utjecaja na prirodu, ljude, gospodarstvo),
  • Globalni cilj i problematika kojom se bavi jasno je prenesen u lokalni kontekst – “moj grad/ulica/kvart/škola/trgovina/igralište/obitelj/prijatelji/klub…”,
  • Priča koju plakat priča jasna je i zanimljiva, ima pouku ili poziv na akciju – suradnju u rješavanju problema odnosno u postizanju odabranog cilja održivog razvoja,
  • Plakat je izradio tim od najviše pet učenika i učenica osnovne i srednje škole u RH i dimenzija je 700mm x 700mm.

Plakate pobjednika, koji će biti dio izložbe, treba poštom poslati u Zagreb najkasnije do 20. svibnja 2019.

Organizatori će pet najboljih timova pozvati u Zagreb na otvorenje izložbe i pokriti troškove putovanja. Troškovi smještaja također će biti pokriveni ukoliko tim dolazi iz grada udaljenog više od 300 km od Zagreba.

Veselimo se vašim prijavama! Sretno!

Pin It on Pinterest

Share This