Kako ostati u kontaktu s generacijom TikTok?

23.07.2024 | Novosti iz EGSO-a

Rieke Smit, urednica platforme Social News Daily / #UseTheNews, dala je intervju za vijesti Europskog gospodarskog i socijalnog odbora (EGSO). #UseTheNews je inicijativa njemačke novinske agencije DPA koja se bavi načinom na koji generacija Z konzumira vijesti i nastoji poboljšati njihovu medijsku pismenost.

Dok brojke pokazuju da je manje od trećine osoba u dobi od 18 do 24 godine zainteresirano za vijesti i da 23 % njih do vijesti dolazi isključivo preko TikToka, Rieke piše o tome kako doprijeti do generacije Z ne samo na TikToku nego i na drugim platformama društvenih medija i kako ih zainteresirati za važne vijesti koje izravno utječu na njihove živote.

 

odraz

Gubimo čitavu jednu generaciju – bar se tako čini. Vijesti više ne dopiru do generacije Z. Manje od trećine osoba u dobi od 18 do 24 godine zainteresirano je za vijesti, a u dobi mlađoj od 18 godina taj je postotak još veći.

Taj fenomen općenito nije nov. Svi smo dosad čuli za „zamor vijestima” i njihovo izbjegavanje. Uz to, raste važnost influencera i platformi koje nude kratke videozapise, posebno među mladima, kako je potvrđeno u najnovijem Izvješću o digitalnim vijestima Instituta Reuters za proučavanje novinarstva.

Mladi sve manje konzumiraju vijesti jer na platformama kao što je TikTok teško pronalaze pouzdane informacije, ali i zato što ne znaju kakve veze vijesti imaju s njihovim životom. To je u jednoj od naših #UseTheNews studija istaknula 16-godišnja djevojka i tako taj zabrinjavajući trend stavila u kontekst. Veliko je pitanje: kako možemo doprijeti do generacije TikTok?

Prvo, moramo biti prisutni na platformama na kojima su i oni već prisutni, i to s vijestima, stajalištima i informacijama o kontekstu. Nadalje, mladima moramo pokazati zašto je informiranost toliko važna za njihove živote. Time automatski jačamo i njihovu medijsku pismenost.

To je i cilj inicijative #UseTheNews i uredničkog tima platforme Social News Daily, koji je ovu godinu proglasio „Godinom vijesti” radi jačanja društva i demokracije povećanjem novinske pismenosti, posebno među tinejdžerima i mladim odraslima.

Social News Daily zato objavljuje vijesti na TikToku, Instagramu i YouTubeu. Vijesti na društvenim mrežama? Kako to funkcionira? Primjenom metoda koje su tvorci sadržaja razumjeli mnogo prije nas: možete se šminkati, kuhati ili biti u šetnji, a pritom i dalje razgovarati o ozbiljnim temama. To je upravo ono što radimo na našoj platformi, ali s vijestima.

Eksperimentiramo s prilagođavanjem navikama potrošača kad je riječ o pregledavanju sadržaja. U videozapisima od 40 sekundi predstavljamo vrlo kompleksne teme i objašnjavamo zašto su važne za šesnaestogodišnjake danas.

Osim toga, koristimo se clickbaitovima, vodeći pritom računa o novinarskim standardima. Zašto? Zato što na TikToku imate samo dvije sekunde da privučete pozornost. Ako vam to ne pođe za rukom u tih par trenutaka, nitko neće pogledati vaš videozapis. Zato započinjemo provokativnim pitanjem ili neuobičajenom činjenicom da bismo namamili gledatelje, a na kraju videozapisa uvijek dajemo odgovor. Mladi pogledaju videozapis do kraja, a time i novinarski sadržaj. Je li to sve?

Je li dovoljno biti medijski portal na društvenim mrežama? Ukratko, ne. Za jačanje povjerenja u medije i radi transparentnosti novinarstva potrebno je više dodirnih točaka između mladih i novinara. Na primjer, treba poticati nastavnike da promiču medijske kompetencije u školi ili povećati kontakte između učionica i uredništava, kao što to činimo u našim inicijativama „Ogledni projekti” i „Newscamps” u okviru projekta #UseTheNews.

Naime, vijestima možemo opet doprijeti do generacije Z samo ako budemo tamo gdje su mladi – u školama, na festivalima i na društvenim medijima – i ako s njima razgovaramo o lažnim vijestima, medijima i njihovu značenju.

Izvor: eesc.europa.eu

#EESC #EGSO 

 

 

Pin It on Pinterest

Share This