Studenti osmislili inovativna rješenja urbane mobilnosti u Šibeniku i Liepāji
REAL RIS ljetna škola „Co-cration for innovation“ održana je u Šibeniku 22. – 26. srpnja 2024. Sudjelovalo je ukupno 27 studenata iz Hrvatske i Latvije. U 7 interdisciplinarnih i međunarodnih timova radili su na 5 gradskih izazova te ponudili inovativna i kreativna rješenja. Ljetnu školu organizirali su partneri na projektu REAL RIS – REGEA, ODRAZ i VEFRESH.
Glavni cilj ljetne škole bio je educirati studente o planiranju i provedbi mjera usmjerenih na mobilnost s nultom emisijom u obalnim gradovima na primjeru Šibenika i Liepāje. Naglasak je bio na korištenju postojećih resursa te stvaranju novih inovativnih ideja, proizvoda i usluga kroz interdisciplinarni i međunarodni pristup timskom radu.
Škola je okupila studente građevine, arhitekture, geografije, prostornog planiranja, prometa, sociologije, krajobrazne arhitekture, poslovnog turizma, socijalne i kulturne antropologije, ekonomije, robotike i elektrotehnike. Interdisciplinarnost timova uz međunarodnu komponentu rezultiralo je vrlo interaktivnim radom, ispunjenim i kreativnim danima te inovativnim rješenjima za ukupno 5 izazova koji su unaprijed definirani uz pomoć Šibenika i Liepāje. Marljiv studentski doprinos tijekom škole je usmjeravalo i mentoriralo ukupno 15 predavača i mentora.
Prvi dan škole sudionici su zajedno mapirali izazove i zajedničke karakteristike obalnih gradova. Potom su mentori održali kratka tematska izlaganja i ukratko predstavili gradske izazove. Cilj izlaganja bio je približiti studentima energetsku, zelenu i digitalnu tranziciju, pojam klimatske neutralnosti te društvenih izazova obalnih gradova i resursa kojima ti gradovi raspolažu, a održan je i pregled koncepta mobilnosti kao usluge. Na kraju dana svaki tim je izradio plan rada koji su primjenjivali u nastavku škole.
Drugi dan ljetne škole počeo je radionicom o inovativnom pristupu mobilnosti s primjerima koji su izrađeni, testirani i implementirani u europskim gradovima. Naglasak je bio na pristupačnosti, elektrifikaciji, optimizaciji ruta, korištenju javnog prijevoza i suradnji s građanima. Na primjeru Slovenije, studenti su učili kako postići promjenu ponašanja u mobilnosti i kako taj pristup primijeniti u obalnim gradovima. Odmah potom studenti su prionuli radu u grupama, skupljali nove i oblikovali svoje izvorne ideje te počeli s razvojem rješenja. Uslijedila je radionica na kojoj su polaznici oblikovali svoje inovativne ideje uz metodu SCAMPER. Učili su kako poboljšati postojeće proizvode i usluge, a pritom ih uskladiti s potrebama krajnjih korisnika. Popodnevnu diskusiju smo nastavili u drugačijem ambijentu – na Zlarinu, a usput smo posjetili i Hrvatski Centar Koralja.
Treći dan bio je u potpunosti posvećen radu u grupama uz pomoć mentora, dok je četvrti dan počeo prezentacijama o pametnoj marini i aplikaciji Bikademy. Ostatak dana timovi su usavršavali svoja rješenja i prezentacije koji su zadnji dan škole predstavili na okruglom stolu „Zelena tranzicija obalnih gradova“
Slijedi pregled završnih studentskih rješenja:
- SEBENICO – multimodalna mobilnost za turiste i građane
- Povećanje otpornosti na klimatske promjene putem gradskih klimatskih zaklona
- Urban Navigator – multimodalna mobilnost za turiste i građane
- Šibenik otporan na klimatske promjene – ublažavanje učinaka klimatskih promjena u obalnim gradovima
- Poboljšanje pristupačnosti i mobilnosti turista na primjeru primorskog parka u Liepāji
- EasyPath Navigator – uključivi Šibenik (poboljšanje pristupačnosti u Šibeniku za ranjive skupine s naglaskom na starije i osobe smanjene pokretljivosti)
- ŠiBay – ekološki i klimatski prihvatljiva pomorska i obalna mobilnost
Zajedničkim doprinosom svih članova u timovima kreirana su ova inovativna, primjenjiva i detaljna rješenja. Studenti su u konačnici zadovoljni iskustvom rada u novom interdisciplinarnom okruženju gdje su svoje znanje stečeno na fakultetima uspješno primijenili i upotpunili sa znanjem drugih struka. Puno su naučili o prometu, planiranju te zelenoj tranziciji u obalnim gradovima, ali i o radu u timu.
Galeriju fotografija pogledajte OVDJE.
Više o konferenciji „Zelena tranzicija obalnih gradova“ pogledajte OVDJE.
Više o projektu REAL RIS pronađite OVDJE.
Ljetna škola je dio aktivnosti projekta RESPONSIBLE EDUCATED AGILE LEADING RIS koji financira EIT Urban Mobility, inicijativa Europskog instituta za inovacije i tehnologiju (EIT), tijela Europske unije.