Kritičko razmišljanje i emocionalna inteligencija – ključne vještine mladih u doba tehnoloških promjena

31.10.2024 | Istaknuto, ODRAZ-ove vijesti

Dana 30. listopada 2024. u Zagrebu smo održali konferenciju posvećenu digitalnoj pismenosti u doba umjetne inteligencije i digitalne transformacije obrazovanja. Više od 70 sudionika, uglavnom iz obrazovnog sektora, okupilo se kako bi razmijenili iskustva i najbolje prakse te otvorili dijalog o aktualnim izazovima i prilikama u suvremenom obrazovanju. U fokusu razgovora bila je uloga umjetne inteligencije, njen razvoj i primjena u obrazovnom procesu.

Program konferencije uključivao je tri inspirativna predavanja i tri panel diskusije na kojima je 12 stručnjaka podijelilo svoja znanja i iskustva.

Žarko Čižmar iz Telecentra/Algebra Media Laba predstavio je rezultate istraživanja o podatkovnoj pismenosti i pismenosti o umjetnoj inteligenciji u srednjim školama.

konferencija o digitalnoj transformaciji obrazovanja

Istraživanje je provedeno u sklopu projekta “Digitalna pismenost u doba umjetne inteligencije”, a njegovi ciljevi bili su steći uvid u stavove učenika i zaposlenika srednjih škola o potrebama za razvojem podatkovne pismenosti i pismenosti o umjetnoj inteligenciji te prikupiti primjere dobre prakse u interdisciplinarnom projektnom učenju.

Antun Palanović s Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu govorio je o ključnim vještinama za uspješno vođenje timova i zadovoljstvo zaposlenika, dok su učenice V. gimnazije u Zagrebu predstavile istraživanje o stavovima mladih prema umjetnoj inteligenciji i načinima primjene programa umjetne inteligencije u nastavi.

Prvi panel (Svakoga dana, u svakom pogledu, sve više napredujemo) donio je dinamičnu raspravu o tome kako umjetna inteligencija mijenja obrazovni sustav te koje su kompetencije važne za buduće poduzetnike. Panel su činili stručnjaci iz poslovnog sektora: Ratko Mutavdžić iz Microsofta, Tomislav Bronzin iz Citiusa, Leo Mršić iz Algebra LAB-a i Drago Cmuk iz Forvis Mazarsa, dok je diskusiju vodila Jasminka Martinović iz Hrvatske udruge poslodavaca (HUP).

Drugi panel (Nije li život stotinu puta prekratak da bismo se dosađivali?), koji je moderirao Žarko Čižmar (Telecentar/Algebra Media Lab), fokusirao se na važnost projektnog učenja i razvoja različitih kompetencija, a panelisti su bili: Mirta Mornar iz Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu, Ksenija Banović iz Škole za modu i dizajn, Paolo Zenzerović iz Instituta za razvoj i inovativnost mladih te Darko Jureković iz Oracle Academy.

Treći, završni panel (Ima li pilota u avionu?), uz moderiranje direktorice ODRAZ-a, Lidije Pavić-Rogošić, otvorio je pitanja obrazovnih politika i prilagodbe obrazovnog sustava u eri umjetne inteligencije. Sudionici panela bili su: Paško Bilić iz Instituta za razvoj i međunarodne odnose, Mislav Balković sa Sveučilišta Algebra, Vjekoslav Robotić iz Gimnazije “Fran Galović” u Koprivnici i Luka Juroš iz Grada Zagreba.

Zaključci panela istaknuli su potrebu za razvijanjem kritičkog razmišljanja i emocionalne inteligencije kako bi mladi bili spremni suočiti se s izazovima koje donose brze tehnološke promjene.

Konferenciju u Algebra Spark spaceu zajedno su organizirale članice Mreže za razvoj digitalne pismenosti – Telecentar, ODRAZ, Sveučilište Algebra, Udruga hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja i Hrvatska udruga poslodavaca.
.
.
.
Konferencija je održana u sklopu projekta Digitalna pismenost u doba umjetne inteligencije. Ovaj projekt financira European Citizen Action Service (ECAS) u okviru projekta EURECA 2024. Projekt sufinancira Europska unija.

 

Pin It on Pinterest

Share This