Održan susret s građanima o kretanju i prometom Ilicom
Nakon održanih susreta s građanima u šest gradskih četvrti o kretanju njihovim kvartom, posljednji susret održan je 9. svibnja 2017. za područje jedne od najduljih zagrebačkih ulica. Susret je bio dio programa festivala Projekt Ilica / Readymade Ilica, a najviše se razgovaralo o poboljšanju komunikacije između građana i Grada Zagreba.
Na skupu se okupilo 20-ak zainteresiranih – predstavnika prometnog redarstva i policije, Grada Zagreba, medija i građana. Na samom početku Marina Dimić Vugec iz ODRAZ-a ukratko je predstavila projekt “Dijalog o mobilnosti u Zagrebu” u okviru kojeg se održavaju ovi susreti. Zatim je Goran Lampelj iz udruge “Sindikat biciklista” predstavio interaktivnu kartu Zagreba putem koje građani mogu prijaviti probleme vezane uz cjelokupnu prometnu infrastrukturu i javni prijevoz. Nakon toga je slijedila rasprava.
Lidija Pavić-Rogošić iz ODRAZ-a je istaknula kako je potrebno razgovarati o unaprijeđenju komunikacije između Grada Zagreba i građana, s obzirom da su u svim dosadašnjim susretima građani istaknuli nedostatak informacija i komunikacije kao jedan od važnijih problema.
Predstavnica Grada Zagreba Darinka Jug navela je primjer o tome kako je teško uvijek zadovoljiti veliki broj različitih interesa. Kao primjer je navela izgradnju poligona za školu bicikliranja uz osnovnu školu Lovre pl. Matačića u Travnom. Nakon molbe učenika (koji je dio ekipe koja pobjeđuje na prometnim natjecanjima) da se uredi adekvatan poligon kojim bi se učenici mogli koristiti, Grad je krenuo u pripremne radnje i nakon tri godine krenuo u realizaciju projekta. Nakon početka radova nepoznati počinitelji uništili su gradilište u znak protesta protiv izgradnje.
Na razini mjesnih odbora bi se mogla i trebala rješavati pitanja prometne tematike na zadovoljavajući način, potreban dijalog i češći susreti s građanima, smatra Pavić-Rogošić. Predstavnici gradskih četvrti i mjesnih odbora trebaju pozivati ljude, a ne čekati da im dođu pojedini građani sa svojim problemima.
Darinka Jug se pri tome nadovezala kako su tribine i okrugli stolovi nepotrebni i zastarjeli. Građani mogu Grad kontaktirati putem elektroničke pošte i Grad uvijek reagira i odradi sve što je u njihovoj moći.
Stanar Ilice 91 pohvalio je organizaciju ovog susreta. Smatra kako su okrugli stolovi i susreti s građanima izrazito dobar način komunikacije. Manji odaziv građana rezultat je osjećaja nemogućnosti utjecaja na provođenje odluka u mjesnim odborima, gradskim četvrtima, gradu.
Moderatorica skupa Marina Dimić Vugec navela je primjer belgijskog grada Genta u kojem zaposlenici provode redovite terenske izvide i kontaktiraju građane vezano uz zahvate u prostoru. Dužni su provoditi dio radnog vremena na terenu. Tako su četiri godine prije rekonstrukcije željezničkog kolodvora aktivno razgovarali s građanima i pojedinim dioničkim skupinama.
Željko Klinčić iz Sektora za prometno redarstvo Grada Zagreba rekao je kako je ponašanje biciklista na području Ilice u pravilu na zadovoljavajućoj razini.
U raspravu se uključila i predstavnica Ureda gradonačelnika koja smatra kako je komunikacija s građanima i predstavnicima gradskih četvrti i mjesnih odbora zadovoljavajuća.
Mladi arhitekt, stanovnik Primorske ulice, pohvalio je organizaciju tribine te postavio pitanje predstavnicima Grada o rekonstrukciji Primorske ulice. Zanimalo ga je kako doći do točnih podataka, pošto su primijećeni nedostaci na aktualnom projektu – nema predviđenih kontejnera za reciklažu, biciklistička staza je dio kolnika. Zbog čega nije predviđen drvored, zbog čega se inzistira na toliko puno parkirnih mjesta, još su neka od pitanja na koje je želio čuti odgovore.
Na ova mu je pitanja odgovorila predstavnica Grada Darinka Jug, koja je rekla kako je projekt napravljen 2015. godine te se trenutačno radi novelacija projekta i prilagodba izmjenama zakona i pravilnika. Potvrdila je kako će biciklistička infrastruktura biti na kolniku. Smatra da je obavezna zamjena viseće rasvjete s rasvjetnim stupovima.
Goran Lampelj iz Sindikata biciklista dodao je kako se na dosadašnjim susretima pokazala potreba za ovakvim skupovima te da građanima nedostaju točne informacije. Transparentnost aktivnosti smanjuje mogućnost nezadovoljstva građana. Smatra kako je online komunikacija brza, ali onemogućuje sudjelovanje većeg broja građana. Još jednom je ponovio kako su na dosadašnjim skupovima predstavnici gradskih četvrti i mjesnih odbora iskazali nezadovoljstvo komunikacijom s Gradom Zagrebom.
Postavljeno je i pitanje regulacije prometa na križanju Ilice i Gundulićeve ulice gdje se prednost daje automobilima, a tramvaji se propuštaju tek kad se Ilica zakrči automobilima. Na ovo je pitanje odgovor dao predstavnik gradskog Sektora prometnog redarstva – svijesni su problema, ali je nemoguće osigurati protočnost prometa zbog velikog broja vozila. Grad je taj koji mora odlučiti koji su prioriteti prilikom regulacije prometa. Na to se nadovezao i predstavnik I. postaje prometne policije koji je rekao kako zbog velikog broja vozila, nije moguće osigurati protočnost svih vidova prometa.
Glavna poruka sastanka je da se percepcija predstavnika Grada i povratne informacije građana s ovog i dosadašnjih skupova o potrebi boljeg informiranja i komuniciranja ne poklapaju. Građani ne smatraju zastarjelim, već potrebnim javne sastanke na kojima bi ih Grad informirao i na kojima bi se mogli raspraviti o problemima i mogućim rješenjima.
Susreti s građanima privedeni su kraju, a sljedeće što slijedi u sklopu projekta “Dijalog o mobilnosti u Zagrebu” su edukativne radionice na kojima će građani moći razvijati svoje vlastite projekte, čiji je cilj poboljšanje kvalitete života u gradu. Do kraja projekta, koji završava u studenome ove godine, organizirat će se i razni tematski okrugli stolovi, a u pripremi je i kratki film o sudjelovanju javnosti o pitanjima kretanja i prometa.
