
Interdisciplinarne radionice za studente na temu STEM pristupa razvoju urbane mobilnosti
Izvaninstitucionalna edukacija i sudjelovanja u interdisciplinarnoj radionici pod vodstvom mentora, u svrhu stjecanja znanja u planiranju prostora u urbanim sredinama.
Cilj radionice
Pružiti studentima mogućnost izvaninstitucionalne edukacije i sudjelovanja u interdisciplinarnoj radionici pod vodstvom mentora, u svrhu stjecanja znanja u planiranju prostora u urbanim sredinama, vodeći ih kroz proces analize, planiranja, odlučivanja te legislativnih i planskih odrednica.

Naglasak je na temama planiranja prostora i prometa. Najveća korist za studente je mogućnost praktičnog rada u manjim grupama na predloženim temama / problemima u kreiranju javnog prostora grada.
Struktura radionice
- dva ciklusa dvodevnih radionica
- četiri poludnevne radionice, u trajanju od pet sati, uz pauze
Predavači
- Profesori s fakulteta i stručnjaci, koji su ujedno mentori studentima
Kome je radionica namijenjena?
Polaznicima studijskih programa u STEM područjima (geografija, prostorno planiranje, urbanizam i arhitektura, promet, građevina, informatički dizajn, strojarstvo i dr.)
OPIS RADIONICE
Teme: mobilnost i promet, prostorno planiranje, strategije razvoja, idejni projekt, izrada modela
Područje obuhvata: od razine kompleksa, preko kvarta ili četvrti, do razine Grada
- Prvi dan
- uvod u temu prometno-prostornog planiranja s naglaskom na interdisciplinarni razvoj
- upoznati studente s programom unapređenja mobilnosti i prometnog sustava, metodama prometno-geografske analize u prostornom planiranju, planovima održive urbane mobilnosti, socijalnim aspektima prometa i prometnom marginaliziranošću te participativnim oblikovanjem prostora
- kratko predstavljanje tema i prostornog obuhvata (studentima poslano unaprijed)
- odabir grupa i upoznavanje sudionika
- rad u grupama
- Drugi dan
- rad u grupama na analizi odbranog područja
- tema: evaluacija postojećeg stanja, određivanje glavnih problema i ciljeva za odabrana područja
- na kraju radionice kratkim izlaganjima razmijenjuje se među grupama postignuti napredak
- Treći dan
- rad u grupama
- tema: planske aktivnosti, izrada plana
- Četvrti dan
- rad u grupama
- tema: nastavak izrade plana za odabrana područja
- predstavnici grupa kolegama predstavalju svoja razmišljanja, planove i vizije razvoja
Napomena: Između analize i planskog dijela, napravi se pauza od 10 do 15 dana tijekom kojih studenti imaju vremena za dodatnu terensku analizu, modeliranje, skiciranje i prema potrebi, anketiranje.
Po završetku radionice slijedi javno predstavljanje studentskih radova i rješenja predstavnicima medija i ostalim dionicima uključenim u temu prometno-prostornog planiranja.
ISHODI UČENJA
Po završetku radionice, studenti će moći:
- objasniti glavne trendove prometno-prostornog planiranja u Hrvatskoj i EU
- analizirati zatečeno stanje odabranog područja, uz primjenu primarnih i sekundarnih izvora podatka (terensko istraživanje, anketiranje, analiza dostupne literature)
- izdvojiti glavne problemei ciljeve za odabrano područje
- razviti plan (ciljevi i mjere poboljšanja) za odabrano područje
- osmisliti i pripremiti “idejno rješenje” koje uključuje tekstualno objašnjenje, grafički prijedlog i kartografski prikaz
- javno prezentirati svoje idejno rješenje
- primjeniti proces prometno-prostornog planiranja u novom interdisciplinarnom timu
Istražite!
Prijedlozi studentskih idejnih rješenja s naših interdisciplinarnih radionica!
- –Održana edukacija za studente i predstavnike udruga o novim konceptima prostorno-prometnog urbanog planiranja
- –Zagrebački studenti predložili kvalitetnija rješenja javnih prostora grada
- –Participacija nije samo javna rasprava, već i društveni proces koji uključuje jako puno dionika
- –Predstavljena studentska rješenja s interdisciplinarne radionice “Prostor i organizacija prometa u Varaždinu”