23.10.17

U sklopu festivala Readymade Ilica održan susret s građanima o kretanju i prometu u centru Zagreba

Građani koji žele aktivno doprinijeti kvaliteti života u njihovoj zajednici okupili su se na na osmom (i posljednjem) po redu susretu s građanima koji je ODRAZ organizirao u sklopu projekta "Dijalog o mobilnosti u Zagrebu". Tema razgovora bili su mobilnost i prometni problemi na području Ilice i centra grada. Na susretu koji je održan u sklopu jesenskog programa festivala Projekt Ilica / Readymade Ilica okupilo se 30-ak zainteresiranih - predstavnika prometnog redarstva, mjesne samouprave, Grada Zagreba, medija i građana.

ODRAZ je prepoznao ovu inicijativu te se aktivno priključio ideji kojom se napušteni prostori u gradu žele na neki način predstaviti ljudima te vidjeti na koji ih bi se način moglo staviti u funkciju. Riječ je o multidisciplinarnom projektu čiji je cilj osmisliti nove modele upotrebne uloge trenutno zapuštenih i nekorištenih prostora u Ilici, kao i iznova osmisliti ulogu glavne gradske ulice, očuvati njezine proizvodne obrte te sačuvati, ali i otvoriti nove kulturne sadržaje. Susret je održan u prostoru bivšeg javnog kupališta Diana, koje je već 10-ak godina zatvoreno i bez funkcije pa ga je Zagrebački holding odlučio prenamijeniti. Raspisan je natječaj za najam prostora te ga trenutno preuređuje privatni investitor.

Na početku susreta sve prisutne pozdravila je Ivana Nikolić Popović iz Hrvatskog klastera kreativnih i kulturnih industrija (HKKKI), koja je ujedno i koautorica Projekta Ilica. Lidija Pavić-Rogošić iz ODRAZ-a ukratko je predstavila aktivnosti projekta "Dijalog o mobilnosti u Zagrebu" u okviru kojeg se održavaju ovi susreti. Zatim je Goran Lampelj iz udruge "Sindikat biciklista" predstavio interaktivnu kartu Zagreba putem koje građani mogu prijaviti probleme vezane uz cjelokupnu prometnu infrastrukturu i javni prijevoz te ostale aktivnosti koje je udruga "Sindikat bicilista" provela u okviru istoimenog projekta. Krešimir Galović održao je zanimljivo predavanje o razvoju Ilice kroz povijest koje se može pogledati OVDJE. Nakon toga slijedila je rasprava.

U nastavku donosimo prijedloge i komentare te ukazivanje na probleme:

  • Potrebna je izgradnja garaža na obodu centra
  • Zagušena Gundulićeva
  • Garaže povećavaju priljev vozila u centar, najveći problem javna garaža na Cvijetnom
  • Promet uz KBC-ove najveći je problem MO Jelenovac, nedostaje sustavan pristup prometnim problemima.
  • Osim KBC-ova, identificiran čitav niz neuralgičnih točaka (pothodnici na Aveniji Dubrovnik, prostori uz veće bolnice...). Radi se o problematici koja nadilazi ovaj projekt i za čije rješavanje je potrebna analiza i traženje smislenog i dugoročnog rješenja od strane Grada Zagreba.
  • U ovom se trenutku završava I. faza Master plana zagrebačkog područja te se kreće u drugu fazu. Osim toga, u kolovozu 2017. donesena je Razvojna strategija Grada Zageba do 2020. koja uključuje mjere za povećanje udjela javnog prijevoza, održive urbane mobilnosti, integriranosti (čuli smo samo ciljeve a ne mjere, op.a.). Neki projekti iz Gradskog ureda za strategijsko planiranje i razvoj Grada ne primjenjuju se u drugim gradskim uredima, što je veliki nedostatak.
  • Građani se trebaju odlučiti što žele; primjerice, postoji Studija za uvođenje naknada za zagušenje u centru grada koja je izrađena u sklopu projekta CIVITAS Elan
  • Parkiranje uz Caffee bar Corto - problem za prolaz pješaka
  • Potrebna je promocija dvorišta uz Ilicu, jer se u ovom trenutku na njih gkeda samo kao na parkirališna mjesta.

Cilj ovih susreta je okupiti građane, da u suradnji s mjesnim odborima i gradskim četvrtima započnu razgovore o tome što nedostaje u njihovom kvartu, vezano uz neka manja poboljšanja ili bolju mobilnost. Znači, da građani imaju priliku iskazati što im treba, a da mjesna samouprava i druge nadležne službe mogu čuti što građani trebaju - istaknula je Lidija Pavić-Rogošić. Odaziv na susrete je uvijek dobar, a osim što iznose svoje probleme građani imaju i rješenja kako unaprijediti život u svom kvartu, a u prilog tome ide lista problema koje su uspješno riješili.

Više malih zahvata bilo je napravljeno, od kojih mogu istaknuti promjenu vezanu uz lokaciju tramvajske stanice u Črnomercu, zapuštene rubnjake na biciklističkim stazama u gradu koji nisu bili u adekvatnom stanju te ispravna označavanja biciklističkih staza. Primjerice, na jednom dijelu iza Lisinskog staza je bila prekinuta i to smo riješili - Goran Lampelj, predstavnik Udruge Sindikat biciklista.

* Fotogaleriju s događanja pogledajte ovdje.

 
mobilnostZG