03.03.17

Susret s građanima GČ Novi Zagreb-istok u MO Zapruđe

U srijedu 8. veljače 2017. održan je u prostoru mjesnog odbora Zapruđe susret s građanima gradske četvrti Novi Zagreb-istok. Bio je to četvrti u nizu susreta što se pod nazivom "Kretanje mojim kvartom" održavaju u okviru projekta "Dijalog o mobilnosti u Zagrebu". Susret je okupio tridesetak sudionika, građana i članova vijeća u tijelima mjesne samouprave.

Susret su organizirali ODRAZ, Grad Zagreb i Udruga "Sindikat biciklista"u suradnji s predstavnicima Gradske četvrti Novi Zagreb-istok. Pridružili su im se predstavnik ZET-a Paško Đirlić  i predstavnik II. postaje prometne policije Zagreb Tomislav Pranjić, kako bi se upoznali sa stavovima, komentarima i prijedlozima građane te ponudili odgovore na pitanja iz svog djelokruga.

Nakon pozdrava potpredsjednika GČ Dragutina Lackovića i uvodnih obrazloženja voditelja projekta, riječ su dobili okupljeni građani.

U nastavku je pregled njihovih komentara i prijedloga:

Najviše pozornosti i vremena poklonjeno je pothodniku ispod Avenije Dubrovnik koji povezuje Zapruđe s Utrinom

Građani su istaknuli važnost te veze u njihovom svakodnevnom kretanju usmjerenom prema tržnici, školi i drugim važnim sadržajima. Pothodnik su opisali kao opasan, posebno za lošeg vremena, neprikladan za održavanje, teško prohodan roditeljima s dječjim kolicima, starijim osobama i biciklistima te nepristupačan osobama s poteškoćama u kretanju. Rampe za invalide se ne koriste. Upotreba dizala se također nije opravdala. Curi na nekoliko mjesta. Zbog neprikladnosti podzemne pješačke veze stanovnici se izlažu opasnosti pretrčavanjem kolnika.

Problem je razmatran u više navrata, a dana obećanja nisu ostvarena u najavljenom roku. Mnogi se stanovnici stoga zalažu za hitnu realizaciju prijelaza u jednoj razini uz semafor i zebru. Mjesni odbor je zatražio zebru i postavljanje pokretnih stepenica za što je plaćena projektna dokumentacija, ali iz nepoznatih razloga nije došlo do realizacije. Izneseno je i mišljenje kako pokretne stepenice nisu dobro rješenje. Djelomično je bio uvažen zahtjev za postavljanjem rukohvata i protukliznih podloga. Prema ocjeni stanovnika četvrti, rekonstrukcijski zahvati provedeni 2009. iz sredstava malih komunalnih akcija nisu bili kvalitetno izvedeni. Na pitanje o trošku ugradnje rampi za invalide nikad nije dobiven odgovor. Na sastanku je predloženo i uvođenja liftova za invalide uz simboličnu naknadu od 1 kune.

Smetnje kretanju na području Jakuševca

  • ulica Kamenarka je uska, njome prometuju autobusi, neprohodna je za pješake; treba omogućiti prolaz biciklima i prijelaz u Habdelićevu; problem su neriješeni imovinsko-pravni odnosi;
  • Jakuševečku ulicu bi trebalo proširiti;
  • potrebno je urediti raskršće ulice Kamenarka, Sarajevske ceste i Kauzlarićevog prilaza;
  • nedostaje zebra na raskrižju Jakuševečka ulica - Sarajevska cesta;

Parkiranje

  • loše rješenje prometa u mirovanju na prostoru oko utrinske tržnice;
  • prolazak pokraj škole sprječavaju vozila u mirovanju; onemogućen je prolaz osobama s invaliditetom;
  • parkiranje u Zapruđu je besplatno pa se vikendima i praznicima ne može naći slobodno mjesto;
  • stanari su zatražili uvođenje druge parkirne zone u Zapruđu;
  • uvođenje naplate parkiranja nije rješenje - dolazi do prelijevanja vozila na područja bez naplate;
  • racionalnijom organizacijom prostora bilo bi moguće povećati kapacitet parkirališta uz tržnicu Utrine i zgradu Porezne uprave;
  • kako omogućiti nesmetano parkiranje uz vrtić u vrijeme kada građani idu po dijete?
    Iskustvo MO Utrine: postoje identifikacijske kartice za parkiranje na 5 parkirnih mjesta na kojima je moguće zaustavljanje vozila do 15 minuta u intervalima 7-9 i 15-17 sati kako je to uvedeno u dječjem vrtiću u Utrinama; sa zahtjevom se treba obratiti Prometnom redarstvu.

Uska grla - ograničenja kretanja

  • Šišićeva ulica izvedena je za promet nižeg intenziteta; uvođenje autobusne linije koja prometuje tom ulicom provedeno je bez znanja građana i mjesnog odbora.

Kretanje biciklom

  • iscrtavanje i uređenje biciklističke infrastrukture zatraženo je još 2005., no nije bilo većih pomaka;
  • uređena je ulica Damira Gavrana Tomljanovića, ali bez uređenja biciklističke infrastrukture; kvaliteta izvedenih radova je niska;
  • loše izvedena i prekinuta biciklistička infrastruktura na Aveniji Dubrovnik;

Tramvajski i autobusni prijevoz

Na pitanja i opis problema vezanih uz tramvajski i autobusni  prijevoz odgovore i pojašnjenja davao je predstavnik ZET-a

  • loše održavanje tramvajskih stajališta - kod Gimnazije i uz stajalište na Aveniji Dubrovnik 12 nedostaju ograda i nadstrešnica.
    ZET: uređenje stajališta nije u ingerencji ZET-a; ZET apelira na Grad Zagreb da se uređenje stajališta digne na višu razinu.
  • postavljeno je pitanje davanja naziva stajalištima javnog prijevoza.
    ZET: redoslijed kojim treba usmjeravati takve inicijative: mjesni odbor - gradska četvrt - Grad Zagreb.
  • pitanje zašto na tramvajskim linijama 6 i 7 voze samo stari tramvaji prijevoz kojima je izrazito neugodan tijekom ljeta.
    ZET: nedovoljan je broj raspoloživih vozila; za dnevni promet u gradu Zagrebu potrebno je 170 tramvaja, a u voznom parku je 140 novih klimatiziranih vozila.
  • Linija 295 za Jakuševac , kružna - vozi samo nedjeljom; građani predlažu ukidanje stajalište koje, smatraju, nepotrebno zauzima prostor za parkiranje.
    ZET: mjesni bi odbor trebao zatražiti izmještanje stanice; unatoč činjenici da se stajalište koristi samo nedjeljom, ono mora postojati.
    ZET: planira se uvođenje nove linije Glavni kolodvor - Veliko Polje - produljenje linije 220 na Sarajevsku.

Uređenje i održavanje javnih prostora

  • nedostaje kontrola izvedenih radova na hodnim površinama
  • Lojenov prilaz 4: prilazi zgradi za pješake su u izrazito lošem stanju; nije uređeno igralište nakon saniranja toplovoda;
    Članica Vijeća MO: Predan je zahtjev za uređenje dječjeg igrališta i staza kod nebodera na adresi Lojenov prilaz 4.
  • čišćenje snijega i leda
  • čišćenje parkirališta od snijega
    Potrebno je provjeriti da li se navedena parkirališta nalaze u planu površina za čišćenje; zadužen je Zrinjevac,
  • nekoliko pitanja vezana uz pse bez povodca i čišćenje za psima
    komentar sudionika: upućen je na prometne i komunalne redare, smatra da policija nije adekvatno reagirala.
  • žardinijere oko tržnice Utrine služe kao kante za smeće;
  • oglasnu ploču treba urediti!
  • pitanje o zatraženom postavljanju koševa za smeće
  • pitanje o zaduženjima komunalnog redara

Neugodni mirisi

  • namjerava li se iz Jakuševca nakon zatvaranja odlagališta ukloniti kompostanu koja je glavni izvor neugodnih mirisa?
  • Upozorenje na smrad iz kanalizacije kod Plodina
    Članica Vijeća MO: Predan je zahtjev za sanaciju kanalizacije u Balokovićevoj.

Susret s građanima gradske četvrti Novi Zagreb-istok, kao i tri prethodno održana susreta u drugim kvartovima, pokazao je visoku razinu zanimanja građana za sva pitanja vezana uz kretanje njihovim susjedstvom. Pokazalo se, a dio građana je to i ustvrdio, kako nedostaju slični susreti te kako ima puno prostora za poboljšanje komunikacije s građanima i njihovo redovito obavještavanje o aktivnostima i koracima koje poduzimaju mjesni odbori, gradska četvrt i uprava Grada Zagreba.

Slijede još susreti s građanima u GČ Novi Zagreb-Zapad i GČ Trešnjevka-jug.

Fotogalerija s događanja dostupna je OVDJE.
O projektu "Dijalog o mobilnosti u Zagrebu" više pogledajte OVDJE.

 
mobilnostZG