11.10.16

Poruke građana Donjeg grada vezane uz kretanje njihovim kvartom

U okviru ciklusa "Kretanje mojim kvartom" 21. rujna 2016. održan je susret s građanima u prostoru Mjesnog odbora Cvjetni trg Gradske četvrti Donji grad. Susret je održan u okviru Europskog tjedna mobilnosti.

Kao i dva prethodna susreta, ovaj je događaj imao za svrhu potaknuti dijalog građana s predstavnicima gradske uprave i mjesne samouprave, gradskih javnih poduzeća, organizacija i udruga kako bi se potaknulo uključivanje građana u procese poboljšavanja uvjeta kretanja u njihovom kvartu.

Nakon uvodnih riječi Nedjeljka Goje, predsjednika GČ Donji grad, predstavljanja projektnog tima i kratkog prikaza projekta "Dijalog o mobilnosti u Zagrebu", riječ su dobili okupljeni građani.

Problemi s kojima se susreću u svakodnevnom kretanju najvećim se dijelom odnose na središnji dio grada. Više sudionika istaknulo je pitanje sve većeg zauzimanja javnog gradskog prostora terasama ugostiteljskih objekata. Uz uže gradsko središte spomenut je primjer širenja ugostiteljskih sadržaja na pješačke površine u blizini Krešimirovog trga. Javni prostor osvajaju i taksisti (primjer stajališta duž Masarykove ulice). Stanari centra grada gube važan dio životnog okruženja koje im pripada - prostor za hodanje, susrete, komuniciranje, zelenilo, mogućnost parkiranja uz prometnicu, čak i pristup osobnim vozilom do dvorišta u stambenim blokovima u kojima žive. S tim u vezi spomenuta je slaba komunikacija s gradskim uredima. Na neodazivanje na apele i izostanak volje za dogovorom od strane nadležnih službi nailaze i građani i predstavnici mjesne samouprave. Stanari se osjećaju građanima drugog reda, smatraju da gradska uprava pogoduje vlasnicima ugostiteljskih objekata i taksistima na njihov račun. Spomenuta je ukinuta povlastica za parkiranje u garaži Tuškanac.

Građani su također ukazali na nedostatnu prisutnost ali i na upitne postupke policije i redara u rješavanju dnevnih konfliktnih situacija (kažnjavanje stanara čiji su pristup do dvorišta blokirali taksiji). Izraženo je veliko zanimanje za postupke dodjele javnog prostora ugostiteljskim objektima.

Spomenuti su i sljedeći problemi:

  • Neodgovorno ponašanje biciklista, npr. na potezu od Mesničke do glavnog trga;
  • Suvišan broj različitih vrsta "ležećih policajaca" u ulici Ljudevita Posavskog u kojoj je promet slabijeg intenziteta nakon puštanja u promet Branimirove ulice;
  • Previsoki pločnici na kojima je dozvoljeno parkiranja u Šubićevoj ulici;• Nepostojanje plana razvoja prometa na gradskoj razini:• Štetnost politike gradnje podzemnih garaža u centru čime se motorni promet privlači u središte grada;
  • Problem regulacije prometa u novim pješačkim zonama u kojima je dozvoljeno kretanje taksija (znakovi, pravo prvenstva, pitanje kretanja biciklom i dr.)
  • Nemogućnost parkiranje bicikla pred zgradama / ustanovama te nedostatak sigurnih parkirnih mjesta, biciklarnika u privatnim zgradama;
  • Rascjepkanost biciklističke infrastrukture;
  • Loša preglednost na križanjima, npr. prijelaz iz Vojnovićeve preko Zvonimirove.

Sudionici skupa predlažu:

  • Uvođenje zone prometne tolerancije - zona 30 (km/h), u sporednim ulicama u središtu grada;
  • Širenje pješačkih zona;
  • Obuku za bicikliste
  • Razmatranje mogućnosti reguliranja ulaska motornih vozila u centar grada;
  • Uspostavu samostalnog Ureda za promet što bi omogućilo učinkovitije rješavanje prometnih problema.

Skup je završio tradicionalnom ODRAZ-ovom dodjelom nagrada najboljim autorima foto natječaja "Kretanje mojim gradom".

Do kraja projekta, slijede još susreti u gradskim četvrtima Novi Zagreb-istok i Trešnjevka - jug.

 
mobilnostZG