Seminar za predstavnike civilnog društva "Kako komunicirati dodanu vrijednost Europe"

Na seminaru se govorilo o brendiranju i jačanju imidža Europe, utjecaju novih medija na javno komuniciranje te komunikacijskim izazovima europskih parlamentarnih izbora 2014.

Ksenija Vidović Vorberger iz ODRAZ-a, Martina Cikojević iz NHS-a i Lidija Pavić-Rogošić, članica EGSO-a, sudjelovale su na medijskom seminaru za predstavnike civilnog društva, kojeg već sedmu godinu za redom organizira Europski gospodarski i socijalni odbor (EGSO).

Jane Morrice, potpredsjednica EGSO-a zadužena za komunikaciju naglasila je da malo tko može tvrditi da europske integracije nisu mnogim građanima donijele konkretne i opipljive koristi: "No, EU nije bila dobra u komunikaciji svojih pozitivnih aspekata niti u održavanju kontakata sa svojom 'bazom'. Često se stoga Bruxelles doživljava kao stran, bezličan i predalek. Vrijedno je pobliže pogledati komunikacijske strategije i kampanje u EU, kako bi vidjeli što se može učiniti bolje."

"EGSO želi, okupljanjem komunikacijskih stručnjaka iz organizacija civilnoga društva, nacionalnih i međunarodnih javnih institucija, novinara i kreatora politika, saznati više o tome što sudionici vide kao probleme s kojima se susrećemo i kako misle da ih se može prevladati." rekla je potpredsjednica Morrice."

"Nije važno što kažete o sebi, važno je koliko ste relevantni publici."
Simon Anholt

U prvom dijelu, govornici su procjenjivali korisnost strategija kojima se EU predstavlja kao svojevrsna robna marka te potaknuli raspravu o mogućnosti predstavljanja Europe kao proizvoda. Čula su se mišljenja da Europa nema jasnoću i učinak korporativnog brenda, a čuli smo i zagovornike stajališta da bi imidž organizacije ili političke tvorevine trebao biti izgrađen na onom što ona donosi.

Jedna od govornica bila je Emily O'Reilly, EU ombudsman, koja je rekla da je "jača, bolja i jasnija komunikacija potrebna za ponovno uspostavljanje povjerenja građana u državu". Napomenula je da su u Švedskoj javni dužnosnici zakonom obvezani da se javnosti obraćaju jasnim i jednostavnim jezikom.

"Europa ne treba novi identitet; već je previše identiteta i brendova."
Nicolas Baygert

Tijekom seminara se propitkivao utjecaj promjena u medijskom prostoru na javnu komunikaciju. Fascinantne novine u tom području karakterizira mnoštvo kanala i platformi, rast važnosti građanskog novinarstva te velika količina sadržaja, no one ujedno predstavljaju i izazov, ne samo za komunikatore u javnoj sferi. Raspravljalo se o različitim pristupima tom novom okruženju. Slušali smo sa zanimanjem blogera Jona Wortha http://www.bloggingportal.eu/reader/ i Igora Schwarzmanna iz berlinskog think-tanka Third Wave http://thirdwaveberlin.com/blog/.

Zanimljiv je bio posjet Parlamentariumu, uvjerili smo se da se ozbiljna i potencijalno dosadna tema može prikazati na zanimljiv i interaktivan način.

S obzirom da se europski izbori održavaju u svibnju 2014., na seminaru je razmotrena učinkovitost različitih izbornih komunikacijskih strategija koje za cilj imaju povećanje odaziva birača i uspostavljanje boljih odnosa s njima. Predavači i sudionici su se bavili pitanjem najboljih mogućih komunikacijskih kampanja širom EU, koje odgovaraju na neke od predrasuda birača vezanih za EU te o uobličavanju poruka za maksimalni učinak.

Stephen Clark, direktor za odnose s građanima Europskog parlamenta pokazao je kako će informirati građane o važnosti sudjelovanja u izborima za Europski parlament, vodeći računa o izmijenjenom kontekstu u kojem se provode (Lisabonski ugovor, gospodarska kriza, povećana svijest o političkoj ulozi EU, porastu euroskepticizma i dr.). Moto pod kojim će se voditi kampanja je "Djeluj, biraj, utječi". Pogledali smo zanimlji i drugačiji film "Humanifesto"

EGSO je seminar organizirao u suradnji s Europskim parlamentom i uz potporu EurActiv.

Izvještaj